Branding – Triatland Rebild

Del artiklen:
image_print

Stillbillede fra filmen “Jagt lykken i Triatland”

Rebild Kommune har en ambition om at blive kendt som Danmarks bedste sted at dyrke udendørs sport i. Formålet er at tiltrække turister, erhvervsliv og tilflyttere.

Som et led i strategien har kommunens kommunikationsafdeling lavet en næsten to minutter lang film – ”Jagt lykken i Triatland”, som skal give et billede af nogle af de kvaliteter, Rebild besidder (link sidst i artiklen)

Filmen er ikke en traditionel, kommunal reklamevideo, som opregner en række forskellige fakta om kommunen.

– Det har fra starten været idéen, at filmen skulle appellere mere til hjertet end til hovedet, fortæller Thomas Dahl Nordlund, kommunikationskonsulent i Rebild Kommune.

Brandet ”Triatland Rebild” knyttes sammen med hele Rebild Kommune, men Rold Skov og Rebild Bakker er nok de områder, som er særligt interessante. Det er da også her, at filmens scener er optaget og indeholder nogle flotte sekvenser fra.

Netop Rebild Kommune er ifølge Thomas Nordlund meget velegnet til at blive markedsført som en attraktiv, udendørs sportsdestination.

– Vi har Danmarks største sammenhængende skov på 80 kvadratkilometer og er et af de steder i landet med flest højdemeter pr. tilbagelagt kilometer, uddyber han. – Det gør os attraktive for udendørs sportsturister og tiltrækker årligt ca. 30 udendørs sportsevents med deltagere fra hele landet. Bla. DM i amatørgadeløb, DM i Triatlon, 24 & 12 timers MTB-løb, DM i Open Water, Rold Skov Crosstriatlon og amatørverdensmesterskabet i landevejscykling 2015. Strategien er, at jo flere, der dyrker sport i kommunen, jo flere vil bosætte sig på sigt.

Mange platforme

Brandet ”Triatland Rebild” placeres på flere platforme: Facebook, kommunens hjemmeside, bannerreklamer og velkomstpakke til tilflyttere og anden PR.

Jagt lykken i Triatland” har været billig at producere. Filmens tekniske del er lavet af et produktionsselskab, men idé, koncept, manuskript, storyboard og projektledelse har kommunens kommunikationsafdeling stået for. Filmens to – ordløse – hovedroller spilles heller ikke af professionelle skuespillere, men af to kommunale medarbejdere.

Se filmen her https://www.facebook.com/triatlandrebild/posts/830805460349595

Stillbillede fra “Jagt lykken i Triatland”

Del artiklen:

You may also like...

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *